В теорії естетичної науки проблема художньої творчості займає особливе місце. Так склалося, що творчість традиційно вивчалася психологічною наукою і естетика ще мусить обгрунтувати наявність специфічного, тобто естетичного аспекту творчості. Що ж до психологічної науки, то вона визначає творчість як діяльність, кінцевим підсумком якої є створення нових матеріальних і духовних цінностей. Будучи за своєю сутністю культурно- історичним явищем, творчість має психологічний аспект — особовий і процесуальний. Протягом останніх десятиліть наука робила спроби хоч би частково зламати цю традицію: стверджувалося, що «творчість може розглядатися у двох аспектах: психологічному і філософському.
Психологія творчості досліджує процес, психологічний
«механізм» здійснення акту творчості. Філософія розглядає питання
про сутність творчості, яке по- різному ставилося у різні історичні епохи .
«механізм» здійснення акту творчості. Філософія розглядає питання
про сутність творчості, яке по-
Слід підкреслити, що зазначена постановка проблеми досить
обмежена і не фіксує такої важливої особливості творчості,
як суміжність, тобто єдність психологічного, філософського,
естетичного, етичного, мистецтвознавчого, педагогічного,
навіть медичного підходів. Особистісний характер творчості,
як одна з її важливих рис, змушує вивчати «перехресні» ситуації
обмежена і не фіксує такої важливої особливості творчості,
як суміжність, тобто єдність психологічного, філософського,
естетичного, етичного, мистецтвознавчого, педагогічного,
навіть медичного підходів. Особистісний характер творчості,
як одна з її важливих рис, змушує вивчати «перехресні» ситуації
(морально- естетичні, естетико- психологічні, морально- педагогічні та ін.),
поза врахуванням яких навряд чи можливе опанування всім обсягом
категорії творчість.
категорії творчість.

Немає коментарів:
Дописати коментар